tv-spelsnörden

jag och matilda spelade tv-spel igår kväll. jag har aldrig varit ett särskilt stort fan av tv-spelande, men igår förstod jag verkligen hur folk kan spendera en hel kväll i soffan och bara spela. när man dött eller vad man nu gör för att det ska ta slut så vill man ju bara köra igen. och igen. och igen. det finns liksom ingenting som säger "STOPP - nu måste du gå och lägga dig" - en liten runda till kan man ju alltid köra innan man ska gå i säng. vi spelade i alla fall super mario och jag fick nyttja 70 extraliv (obs, detta är inget skämt). matilda var inte heller särskilt vass - hon fick använda 65 hon. måste ändå få säga att vi dog om och om igen på bossen på första världen. när vi väl kommit oss till andra världen så var den gjord av sand och det var elaka stora äckelsköldpaddor som försökte döda oss hela tiden. bör tilläggas att både jag och matilda skrek av glädje när vi klarade bossen och gjorde high five.

hann alltså bli tv-spelsnörd på två timmar. bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0