åsele marknad

varför är det alltid så att så fort en helg är över, börjar man planera och längta tills nästa? kan man bara inte försöka ha lite vardagslyx, lite vardagskul och vara lite vardagsfin?

vaknade upp igår i åsele. det här året var det inte lika övernaturligt varmt i bilen, och det tackar vi för. kvällen innan bjöd på allt från bagageluckeåkning på raggarbil, öltält, spöregn, fyndigt paryply made by solstol och emma, skrapsår på vänster arm, busstakssittande, dansande och öldrickande. jag var på afterburn i en husvagn med ett gäng sköna lirare medan emma var och svirade runt i skogarna i regnet. igår gick vi en sväng på marknaden, tog oss en välförtjänad lunch och brassade hem med corollan. allt jag kunde tänka på var att när jag kom hem skulle jag få ta mig en dusch. jag var inte direkt sveriges renaste människa. fötterna var randiga av mina gladiatorsandaler, jag hade lyckats få choklad på halsen och håret var som torrt gräs. nästa år ska jag ha med mig en portabel dusch så man kanske känner sig lite fräschare.

både jag och emma var lite tveksamma till åsele i år. har vi blivit för gamla? kommer samma vanliga människor att åka dit eller kommer vi bli lämnade ensamma? det visade sig att vi hade ingenting att oroa oss för. det var lika king som alltid, om inte ännu vassare. bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0