elin och hannas superdiet

mina jobbarkompisar elin och hanna har börjat med någon slags superdiet. de äter bara rånyttiga grejor, kör på hälsokost och tränar typ varje dag. jag kan inte säga annat än att jag har blivit lite influerad av det här och försöker äta så nyttigt som möjligt på jobbet bara (i alla fall här, hemma vet de ju inte vad jag stoppar i mig) för att de inte ska tycka att jag är hur ohälsosam som helst.

därför känner jag mig idag lite lite sämre än dem när jag sitter och äter uppstekt palt och dricker kaffe till. palt, tänker ni säkert, det är väl inte så farligt? men enligt deras diet är det tydligen rena rama döden.. elin såg dock ruggit sugen ut när hon gick förbi och såg min tallrik med palt, höhö. hon får inte, jag får. varje dag försöker hon peppa mig till att joina dem i den här konstiga (jobbiga) dieten men hon har inte lyckats än. vi får väl se hur det går.. om jag känner mig själv rätt kommer hon få jobba riktigt hårt för att nå dit hon vill med mig. men, hon är ju trots allt min chef och har ju lite grejor att hota med.

vi får se hur det här slutar. to be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0