jag fungerar visst tvärtom

det är så konstigt med mig. när jag jobbar planerar jag alltid (jag menar verkligen alltid!) in aktiviteter på kvällarna och är sällan hemma. nu när jag är ledig blir jag helt förslappad och tycker att det är råmysigt att vara hemma, se på tv, fika där vid nio med familjen och sitta vid datorn till tolv och sen sova. är inte det lite konstigt? man tycker ju att de borde vara tvärtom - att man vilar efter jobb och slappar och när man är ledig hittar man på saker. jag fungerar tydligen tvärtom, när jag är uppe i varv hittar jag gärna på lite till, oftast på min egen bekostnad då jag rätt ofta känner mig stressad.
inte idag.
idag är jag slö, lugn och inte så less. det var länge sen! jag tror ridningen idag gjorde susen. det var vad jag behövde. eller var det kanske den megasupergoda kladdkakan som elias bjöd på som gjorde susen? jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: ellieen

jag är minst lika tvärtom som du. lika bra att fortsätta snurra på när man är igång?

2009-02-17 @ 21:30:56
URL: http://ellenbergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0