dagens i-landsproblem

finns det nått drygare än när man kliver av bussen; någon annan kliver av, ska åt samma håll som du, du ökar takten för att bilda ett avstånd (gud nåde om ni skulle komma upp jämsides), personen ökar också takten och ni har ett tre meters mellanrum mellan er hela vägen hem?

jag fick bokstavligen springa hem från bussen idag då en kvinna bakom mig valde att gå EXAKT lika fort som mig istället för att hon kunde sakta in farten och ha ett behagligt avstånd mellan oss. hon tyckte tydligen att det var bättre att gå och flåsa mig i nacken. vad skulle jag gjort? skulle jag ha gått en annan väg hem? skulle jag ha saktat in farten (då jag trots allt inlett med att gå superfort) och låtit henne gå om mig? eller gjorde jag rätt, att gå hur fort som helst och i panik hoppas att hon inte kunde gå ännu fortare än mig?

hur som helst. jag behöll avståndet och kom andfådd in i hallen. men, jag vann!

Kommentarer
Postat av: Anette

Eller så är det inte så mycket att bry sig om.. :p

2009-12-09 @ 22:00:30
Postat av: Jenny

haha sjukt! känner igen mig!

2009-12-09 @ 22:31:38
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0