min gårdagskväll

nu ska ni få höra på grejer!

igår när jag hade slutat så hade jag den största turen att bli hämtad från jobbet. av vem? matilda såklart.
vi åkte och handlade nya blommor, en flaska vin och lite smått och gott på coop. väl hemma i matildas lägenhet var jag så hungrig att jag trodde jag skulle tyna bort. jag lagade middag och matilda var den händige i hushållet och satte upp sin ljudkabel så att vi senare under kvällen skulle få avnjuta en kväll i tvsoffan med surroundljud. middagen blev klar där vid åtta och vid den tidpunkten hade även lisa joinat oss. vi käkade middag (lisa för andra gången) och körde igång det första avsnittet av kvällens criminal minds. efter några avsnitt var det dags för efterrätt, denna dag körde vi på den lite mer "nyttiga" stilen, med fruktsallad och grädde. efterrätten avnjöts till ytterligare ett avsnitt criminal minds. därefter var det dags för ost, vin och kex. vi åt och åt och åt. lisa åkte hem klockan halv 12 och jag och matilda satt uppe och såg ytterligare ett avsnitt. sen hade jag faktiskt tänkt att gå över till mig och sova, och faktiskt även då skippa den sista måltiden för kvällen som var grönsaker med dipp. jag och matilda tänkte nog inte riktigt klart när vi satte igång sista avsnittet på säsong 3 där vid kvart i tolv.. lagom till halv ett, vad var vi sugna på då? jo - se mer criminal minds. jag var helt uppeldad av säsongsavslutningen så det fick bli ett avsnitt till. när jag skulle gå hem (för den som inte vet så skulle jag uppskatta avståndet till kanske 30m) var jag så pass rädd&uppjagad så för att jag skulle våga gå förrådsvägen hem så satte matilda igång den nya bästa partylåten, och så stod vi där i hennes lägenhet och dansade. klockan var ju faktiskt 1.50 en fredagskväll, så vad passade inte bättre än "den sista dansen".

totalt antal avsnitt criminal minds igår: 7
förtäring som var godast: fruktsallad
den som hade snyggast outfit: lisa vann pga sina nyfixade gelenaglar
mest spontana grej: min dans som jag blev alldeles svettig av när jag skulle gå hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0