spegeln

jag hade planerat upp hela kvällen för att umgås med mamma och pappa. kommer hem klockan 19 från jobbet, pappa står redo med verktygslådan utanför, mamma syns inte till. jag börjar laga middag, pappa börjar borra. pappa svär för att han inte har plugg. jag har plugg i förrådet. jag äter, pappa sätter upp spegel. jag frågar pappa om han vill ha kaffe. pappa tackar nej, packar ihop sina grejor och tackar för sig. besöket tog 30 minuter och nu sitter min spegel på väggen, men jag är lika ensam för det. har sett idol och en skitfilm och ska nu gå och lägga mig i brist på annat att göra.

och mamma, om du läser det här. nej: jag vill inte baka bröd eller sticka en halsduk just nu.
man får ju i alla fall vara nöjd med att min spegel nu sitter på väggen och inte står på golvet.
tack pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0