mysdag

idag myser jag på i stor stickad kofta. vi lyssnar fortfarande på "morgonmusiken" i butiken och bjuder på kaffe och pepparkaka. det är något speciellt med den här dagen.. alla kunder är så lugna och vill ha hjälp med både jeans, sjalar och tunikor. det är härligt att jobba såna här dagar, när tiden bara flyter på och det ligger som ett lugn över hela butiken. jobbar med nina idag och det brukar ju alltid vara heeelt heeelt underbart. packade just upp nya baslinnen och måste införskaffa mig två nya svarta då mina tidigare har börjat se lite schletna ut. har ju typ på mig dem till allt, under allt och på allt. jämt, med andra ord. kan va bra att ha dem svarta också, och inte dass-gråa.

nu: tre pepparkakor och kaffe som jag hämtat från butiken. måste sett lite kul ut när jag kom ut med mitt feta glas och började pumpa i en herrans massa kaffe. men de bjussar jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0