fantastisk dag

jag hade världens underbaraste dag igår. började med att ha en riktig sovmorgon för att sedan åka ned till stan och luncha med elin på costas. där var det buffe och den var att rekomendera. kaffe på maten också, inte helt tokigt.. jag gick en stund på rut och strosade också och sa hej då till hanna och därefter tog jag bilen till strömpilen och strosade runt där i min ensamhet, kollade på skor & handlade lite mat. gick ned till älven och satte mig och vilade mina fötter som fick plågas med nya skor och njöt av varma vindar från vattnet. vid den här tiden hade solen ännu inte tittat fram, men det var skönt ändå. jag tog bilen hem och kände mig nästan tvungen att vara utomhus istället för att gå ned och begrava mig i min källarlägenhet. jag drog på mig ett par träningsbrallor och rykä-skor och gick ut och gick i dryga timman. det var svett-varmt! satte mig sedan på kortsidan av huset på sandgärdesgatan och fick sällskap av matilda. tog bilen till stallet, red sillen och jag trodde att jag skulle dö av armvärk. har aldrig varit med om en häst som hängde så mycket i en tygel. efter ridturen var jag helt slut med och törstig nanting! drack lite vatten, sa hej då till stallfolket och åkte hem igen. jag kom hem igen, förberedde lite sen middag, duschade och gick ut på promenad igen med matilda. vi var och gick i I20 skogen och hittade världens mysigaste grillplats ute i ingenstans med utedass och allt. där måste vi se till att styra en fest i sommar! vore ju hur mysigt som helst. vi gick vidare till coop, handlade lite och landade hos matilda och såg lite tv. gick och la mig strax efter tolv och vaknade nyss av min äckelgranne ovanförs hund som får för sig att skälla som en galning titt som tätt.

idag ska jag jobba i 100 år och sen bara ta igen mig. känner faktiskt av en träningsvärk, (inte okej med tanke på två promenader och en dödsridning) och ska tvätta om det finns tid. solen skiner och jag tar en promenad till jobbet då min cykel har fetpunka efter perukfesten då jag cyklade hem på fälgen..


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan gissa vilken ställe du hittade.. Hagaskolans skolskog, super mysigt ställe :D

2010-05-18 @ 23:49:55
URL: http://frokenthea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0