den bästa säsongsavslutningen någonsin

vilken dag de varit idag! när jag började klockan 10 på rut hade björkarna börjat knoppa. i slutet av dagen hade nästan löven slagit ut. det var som om man kunde se tulpanerna bara bli större och större i rabatten utanför.. sommarvärme idag! jag alex och lisa hade bestämt att vi skulle på uteservering då vi slutat. vi skulle käka lite mat, få i oss lite godricka och bara njuta av den varma kvällen. vi hinner stänga igen på rut och lagom till att jag ska räkna kassan så börjar det blixtra, mörkna och ösregna. det var den mysiga utekvällen det.. vi gick iväg ändå, lite surare än vad vi kanske kunde ha varit och njöt av infravärmen på allstar på blöta stolar. vi fick oss en trevlig kväll hur som helst men den hade garanterat varit sjukligt mycket trevligare om solen hade tittat fram.

när jag kom hem till sandbacka höll jag på att skrämma livet ur stackars lilla zlatan. efter ett tag vågade hon sig fram och vi har legat på golvet och myst litegrann. (obs! zlatan är en katt.) strax efter 21.30 vandrade jag över till matilda med hallonkakan som blev över från igår och tillsammans har vi skådat den bästa säsongsavslutning någonsin på en serie. det rörde sig såklart om vampire diaries och slutet var så spännande att jag inte kunde andas. jag satt med tröjan uppdragen över munnen och tokstirrade bara på tv:n. jag var tvungen att gå hem efter denna incident och jag och matilda bestämde oss för att 'tala ut' om det fruktansvärt gastkramande slutet en annan dag då jag hade kunnat stilla mina tankar.

nu ska jag ta och krama zlatan godnatt, det är ju trots allt jobb för hela slanten i morgon också. när jag slutat jobba bär de av till caisa och sävar för 20årsfest med en badtunna inblandad. om det blir sånt väder som de varit idag kan de inte bli annat än bäst. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0