två intensiva dagar i åre/östersund

jag har precis kommit  hem efter min snabbvisit från åre. den snabbvisiten som skulle bli fantastisk, men som bara blev jättebra. jag lyckades nämligen på något sätt på måndag morgon låsa ryggen. höll på att ta på mig väskan och gå ut genom dörren då det skär till i ryggen och allt bara blir supervarmt. jag kravlar mig till sängen och där ligger jag, i dunjacka och pälsmössa, och kan inte röra mig. det gjorde så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. tur i oturen var att jag hade mobilen i handen, så jag ringde till mamma som kom till mig på sandbacka inom 10 minuter. då hade jag gråtit en skvätt, fått av mig jackan och ställt mig på benen och börjat andas korta korta andetag, då till och med andningen skar i ryggen. efter några telefonsamtal hade vi fixat mig en tid hos en sjukgymnast på grubbe så vi packade in mig i bilen med stora svårigheter. jag var helt vit i ansiktet och tydligen helt livlös i ögonen. tydligen var det flera revben som hakat upp sig, så jag hade smärtor runt hela vänstra sidan, enda från ovanför skulderbladet ned till höften..

hela förmiddagen fortsatte ungefär sådär, med stora smärtor och ilska över att det alltid ska hända mig något när jag ska iväg på rut-uppdrag. jag ville verkligen följa med elin och hanna till åre, men just då såg det ut som om det var omöjligt. jag kom hem till lägenheten, lyckades somna, vaknade upp, spillde överallt i köket då jag försökte laga mat.. mamma ringde några fler samtal och lyckades fixa smärtstillande medicin (high class!) och jag bestämde mig då för att fara, hur ont jag än hade. skulle kännas ännu värre att ha ont i ryggen hemma i umeå än att ha det i åre. bussresan till åre gick bättre än väntat. jag vet inte om det var sällskapet, min exklusiva medicin eller faktumet att jag satt helt krokigt och andades som en mört. det blev tyvärr ingen skidåkning för min del, något jag är väldigt bitter över idag. det var kanonväder igår och de hade haft en toppendag i backen. själv satt jag mest och väntade på bussen, kändes det som. hann träffa johanna, erica och hanna litegrann också, och det livar ju alltid upp. vi gick på afterski, jag drack vatten och kollade in wallmans salonger som var hur bra som helst. vi gick hem, de andra drack vin, jag drack vatten och satt stel som en pinne och åt grönsaker.

trots mina ryggbesvär har dessa två intensiva dagar varit helt otroligt roliga. vi har ätit som aldrig förr och lärt känna varandra på ett annat plan. vi har skrattat och drivit med varandra omvartannat. vi har diskuterat viktiga ämnen och blivit bjudna på hotellfrukost ala anette. vi har bott mitt i gräddan och fått andas frisk fjälluft. jag hoppas att vi får göra något sånt här tillsammans snart igen, annars får vi helt enkelt se till att styra upp det själva!

nu ska jag städa undan röran efter mitt försök till att göra köttfärssås i måndags och sen värma en vetekudde, borsta tänderna och gå i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0