stranddag

idag har jag haft en riktigt bra dag. jag och mamma inledde dagen med att åka till bästa, käraste södervik. där var det sjukt mycket barnfamiljer och jag kände mig som en utböling. har det alltid varit så, mina söderviksvänner? när det börjat småskvätta lite regn och vi hörde att solen sken i bäcksjön tog vi bilen dit och låg där en halvtimma innan molnen även letat sig dit. vi hade en riktig stranddag som även innefattade ett dopp i sjön. jag lämnade av mamma i ersmark. hon och pappa skulle på en cykeltur till nydalasjön där de skulle möta upp två andra par och ha picnick med lite ost, vin och kex. det lät inte alldeles tokigt.

jag själv tog mig till sandbacka igen, ringde emma och planerade min kväll. vi har just kommit hem från stöcksjön där vi tog oss ett kvällsdopp. vattnet som från början kändes riktigt kallt, blev efter ett tag rätt skönt så jag simmade runt där i närmare 10 minuter. efter badet smaskade vi (jag) på melon och doppade fötterna i sjön från bryggan. lite mindre mygg och inget småskvätt av regn och kvällen hade varit komplett.




just nu sitter och och tuggar på rostade mackor med kräft/räk-röra som jag fick av matilda igår. hon är allt en bra granne hon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0