sol, cab och födelsedagsfika

igår var jag, mamma och lisa på stranden. igen. inte för att det är tråkigt eller så, men jag har spenderat fyra dagar på stranden och bara latat mig. i mina öron låter det: perfekt! vi styrde bilen ut mot obbola och hittade en jättemysig strand vid nån båtklubb. utsikten var två fabriker som spottade ut gift, men om man låg vänd åt andra hållet så man inte såg röken så stördes man inte så värst mycket. (vi får väl se om jag börjar gå snett nu eller nåt sånt, man ska aldrig säga aldrig.)

på kvällskvisten hade pappa lånat en cab så jag sminkade mig (första gången på fyra dagar, jippikayey för mig!) och vi brassade ut till baggböle där köket hade stängt för en minut sen. vi körde ytterligare några meter och hamnade på brännlands värdshus och där hade de pizzakväll. pizzorna var bakade i deras bagarstuga och de var sjukligt goda (och dyra). efter att vi proppat i oss nyttig pizza fick jag köra nedcabat. jag och lisa satt i framsätet och vi satte gammfolke där bak. vi kände oss lite stekiga där med läppglans och solbrillor. jag körde över sörfors och hittade världens krokigaste väg som jag körde lite rally på. det var skoj! efter lite kaffe och kakor i klabböle åkte vi in mot stan igen. en riktigt mysig sommarkväll!

för den som trodde att min kväll var slut där - nejnej. det kommer mera. jag hann hem och köra in två tvättar och sen tog jag min egen lilla racerbil till josse på carlshem på födelsedagsfika. vi åt supergo tårta, spelade kubb som vi tjejer vann och sen några omgångar med "med andra ord" som är det perfekta spelet för lite skratt. klockan ett körde jag hem, mer nöjd än någonsin. mest nöjd var jag nog med att jag hade tagit vara på en hel dag och gjort den till något alldeles extra som man kommer komma ihåg i vinter när det är snöstorm.

nu ska jag göra mig i ordning för att cykla ned till stan. jag och lisa ska vandra runt och kolla på grejor, käka lunch och jag ska även kolla in lisa när hon blir sminkad. hon och jag ska ut i kväll (!!!!) på droskan. jag lär väl vara pretty ensam i min ålder, men man får ju ställa upp för laget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0