skor till afrika

jag köpte mig en ny kavaj idag. en ljusgrå, dösnygg med axelpuffar. kunde bara inte "inte köpa den". min garderob svämmar snart över. äger numera 4 (dösnygga) kavajer.. jag tror de är dags för en liten sommarstädning snart. hörde för övrigt talas om en sko-utrensning av matilda. tydligen har vi fått en lapp i brevlådan som meddelar att om man har några skor till övers ska man ställa dem utanför sin dörr en viss dag och då kommer nån och hämtar upp dem och skickar dem till behövande i afrika. jag och matilda skämtade lite om att man kanske skulle skicka ett par stilett-klackar som man inte använder men jag tror i ärlighetens namn att mina oanvända osköna ballerina gör mer nytta. känns bättre att de sitter på nån glad afrikans fötter än att de står i mitt förråd och samlar damm. var inte det lite smart?

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag fick den där lappen i lådan för flera veckor sedan och har redan skickat iväg skor :D

2010-07-06 @ 21:39:49
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0