in till centum för lite inomhusaktiviteter

igår var vi på liseberg. då vi fått lisebergskortet av david och jossan tog vi oss förbi kön och kom gratis in. vi var bland de första som entrade nöjesparken och löpte och köpte åkband och gick i raskt tempo till balder för att "göra bort den" innan allt folk började komma in. vi stod och väntade i kanske 10 minuter innan det var dags. balder var grym och jag har aldrig varit så hög på adrenalin som när jag klivit av. linn tyckte att vi i samma veva skulle åka kanonen som ligger precis bredvid och jag var skeptisk. den har två loopar och skjuts iväg i 90 km/h på två sekunder från stillastående. den var crazy. jag åkte, jag segrade! därefter tog vi lisebergsbanan där det brukar vara som mest kö och på 50 minuter hade vi åkt alla stora attraktioner. jag känner mig rätt nöjd över att vi planerade så bra. det regnade hela dagen men de gjorde inte så mycket. man blev ju ändå blöt av både kållerado och flumride så.. klockan tre var vi rätt nöjda. vi hade åkt allt vi ville, spelat lite på nåt chokladhjul och ätit burgare på burger king. vi gick en vända på stan och fyndade lite på rea. på vägen hem till lägenheten blev vi dyngsura då regnet valt att vräka ner istället för att droppa lite lätt. vi hade en mysig hemmakväll med hemlagad mat, lite godis och en förbaskat bra film som konstigt nog ingen av oss sett: nyckeln till frihet. kan nog vara den bästa film jag sett. jag hade ont i magen när eftertexterna rullade.. om det berodde på vinet, godiset eller stämningen - det vet jag inte.

idag regnar det riktigt mycket. vi har tagit oss en sovmorgon och ska snart ta spårvagnen in till centrum igen. idag verkar det bli inomhusaktiviteter för oss. vi har varken paraply, regnkläder eller stövlar och är inte så sugna på att bli blöta. vi ska ta oss till naturhistoriska museet och sen ta en fika på nåt mysigt café med tända ljus och bara ha det härligt.

i kväll blir det utgång på någon av göteborgs alla tusentals klubbar. vi har haft lite svårt att bestämma oss var vi ska ta vägen men efter att linn läst på ordentligt om massa ställen igår så har vi några alternativ. nån klubb skulle ha salsatema, nån annan skulle ha 90-tals golv och en tredje skulle ha tre våningar med olika dansgolv. vi får se var kvällen tar oss.

hoppas ni har det bra hemmavid och att ni också har ösregn, annars får jag smått ångest.
kisses and hugs.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Idag,lördag, så regnar det. Inte spö men sånt där fint som letar sig in överallt. Igår däremot var det rätt ok, både sol och moln.Hoppas ni hittade rätt i Gbgs nöjesdjungel. Kram

2010-07-31 @ 13:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0