stormen

jag ska göra mitt bästa att inte skriva något om vädret.

det stormar, vi vet. alla som har ögon och känsel kan se, höra, känna och jag svär: till och med lukta sig till det! det snöade ispiggar i morse när jag gick till jobbet. när jag kom till bågenhuset vek sig mina ben av blåsten. jag var tvungen att gå i sidled för att ta mig framåt. jag hade på mig en pälsmössa med öronlappar och måste sett helt tokig ut. det öser ned nu och ingen är på stan och handlar av mig. överallt kan man läsa om "STORMEN". gå inte ut, ni blåser bort! ta inte bilen, det drevar överallt! KLASS TVÅ VARNING, blablabla, hit och dit.

men som sagt, jag ska inte skriva något om vädret.


...


Kommentarer
Postat av: anette

jag har kört 60 jävla mil i stormen idag! Bitvis såg jag inte ens om lyktorna på bilen lyste eller inte = totalt blind av snörök som blåste in från sidorna! Det tog 2,5 timme att köra från övik och hem! 2,5 TIMME! Men... det är inte varje dag det snöar horisontellt! ;)



2010-01-28 @ 00:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0