konsten att göra ingenting

jag har ont i ryggen och vaknade upp snuvig. jag fryser trots att fleecemorgonrocken är på och jag äter varma mackor. om jag ska till och bli förkyld igen när jag precis blivit frisk måste det ju vara ödet som spelar mig ett spratt. det är inte okej!

idag blir det 'långjobb' igen - 9 timmar ska jobbas innan jag får åka hem och göra ingenting igen. ibland undrar jag vad man har för vettig vardag egentligen? man gör ju oftast ingenting av betydelse. matilda kommer förbi, man drar en sväng till stallet, man hänger på facebook i 2 timmar, man pratar i telefon, man åker och handlar, man diskar litegrann - och sen var de dags att sova för att kliva upp till jobbet igen. inte konstigt att folk stannar på ett och samma jobb i 20 år när vardagen bara flyter på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0