jag är för rolig

jag hade en mycket trevlig kväll igår. den var olik alla andra vanliga lördagskvällar. jag jobbade klart, mötte upp mamma och pappa, vi gick en shoppingrunda på åhlens då de var det enda som var öppet. vi gick till bibblan där lisa var lagomt less efter en hård dag. tillsammans vandrade vi till eurasia och pappa bjöd på restaurangmat. när vi var klara där gick vi upp till farfar som hade förberett fika och kaffe. jag fyllde på magen ännu mera.. därifrån begav sig jag och lisa (superfnittriga och busiga) till coop på ersboda där det var stängt konstigt nog. vi åkte upp till statiol där vi mötte patrik och jenny som hade laddat ur bilen och skulle få bärgning. det var kul det med, just med tanke på att jag var lite stressad då jag skulle åka hem till just jenny. då insåg jag att jag faktiskt inte hade så bråttom dit längre. jag och lisa mesade oss inne på statiol, lisa kom fram till att hon inte ville ha något och hade kört dit bara för att få köra mer bil. jag sprang till bilen för att jag ville köra och lisa sprang hon med, fast till passagerardörren.. hon låste upp den, klättrade över till förarsätet och brast ut i ett gapskratt för att hon hade vunnit striden. jag gick runt, erkände att jag hade förlorat men lisa hade låst dörren. hon startar bilen och jag får för mig att hon skulle köra därifrån utan mig. snabbt som blixten ställde jag mig bakom bilen, tänkte "hon kan ju ändå inte köra över mig". jag knackar på bakrutan för att hon ska se att jag står där och vet ni vad hon gör då? hon öppnar bagageluckan. HAHA. som om jag skulle krypa in den vägen. efter nån minuts skrattande så får jag komma in genom dörren, in till bilen, och vi kunde fortsätta resan till ersmark igen. där sjunger vi stämmor till låtar på en gammal cd-skiva. min favorit var "snälla, snälla" med caroline af ugglas. lisa tyckte inte att jag hade nån vidare talang för stämsång, tyvärr. efter allt detta tar jag bilen till jenny där hon anette och patrik, två hundar och en katt sitter och degar i soffan. jenny helt redo för att göra en banankaka. jag hjälpte till och vips hade jag fått ännu mera mat i magen. tacka för det!


något som utspelade sig i bilen mellan farfar och coop:
"linn, du är en trafikfara!!! (lisa skrattar så hon inte kan köra ordentligt i en rondell.) DU ÄR FÖR ROLIG!"

äsch då..

Kommentarer
Postat av: lisa

hahaha, jag skrattar ihjäl mig linn!

2010-04-06 @ 22:40:02
Postat av: Kickit

SÅ OTROLIGT ROLIGT!

2010-04-07 @ 00:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0