lisas födelsedag

hej bakisdag!
har legat ute på baksidan och läst lite ur min bok som jag fyndade på bokrean tidigare. det är så typiskt mig, känner mig lite kulturell och köper en bok men läser den inte. har typ 5 såna exempel ståendes i bokhyllan. skärpning! jag gillar ju ändå att läsa. hur som havre, det var skönt ute i solen. nästan så att det värmde faktiskt! jag skulle velat ta mig ut på en promenad, fast så pigg är jag tyvärr inte. det blev rätt hårt igår. faktiskt. kom till förfesten otroligt sent, hade stressat omkring här som en galning men ändå dök jag inte upp förrän klockan åtta. klunkade i mig en cube hemma och sedan en flaska vin på näckrosvägen. vi tog oss in till stan, träffade upp emma som valde att inte göra mig sällskap (fyfy) och gick in på olles. där var det dödare än döden själv, jag och linn härdade i någon timma, sen begav vi oss utan jackor till rex där vi gick före i kön och slapp betala (TACK linn för att du jobbar där). garderoben var det inget tal om just för att, ja, vi gick ju dit i strumpbyxor och klänning. där var det mycket mer folk, dansade lite med linn, umgicks med cattis i vad som kändes som tio minuter men visade sig vara en timma. vi satt på en träplanka som var vår lilla bänk och bara tittade på folk och busade lite med en mobil som jag hittat (som jag självklart lämnade in sen igen). helt plötsligt var det stängningsdags, jag och linn vandrade tillbaka till olles, hämtade ut våra jackor och skildes åt på torget då hon med sällskap gick till frasses och jag gick till vasaplan för att ta bussen hem. när jag väl står utanför bussen och ska leta reda på min hundring som jag just sett i väskan är den som bortblåst. hittar den verkligen inte och bussen åker iväg. så - där stod jag på vasaplan, ensam utan pengar. värst av allt var nog att jag inte heller hade en enda krona på mobilen så jag kunde inte ens ringa till någon och be om skjuts eller sällskap. vandrar till frasses och hittar en linn (tack igen för att du inte var snabbare), lånar hennes telefon, ringer några samtal till vänner i stan men ingen vill svara. hela historien slutar med att jag får ringa hem, mamma svarar, hon yrar, jag hör pappa mumla i bakgrunden och prick klockan tre hämtar pappa upp mig utanför lottas. kvällens tredje tack går alltså till min far som klev upp mitt i natten och skjutsade sin fina lulliga dotter hem till sin egen säng.

kvällen var alltså bra. lite för lite dans men det har jag ju bara mig själv att skylla eftersom jag valde att spendera aftonen på en utstickande träplanka i väggen på rex. snart ska jag åka och handla mat och kanske unna mig en solning. i kväll blir det afrikansk dans (jag ska dit jag ska dit jag ska dit) efter att ha skippat den alldeles för många gånger..

min syster lisa fyller härliga 17 år idag. hon är i eskilstuna på buggtävling och kommer inte hem förrän i natt. vilken dunderfödelsedag, va? hon skulle i alla fall unna sig en jordgubbstårta med sina buggvänner. det tycker jag att hon är värd. hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0