nyårslöftet: fortsättningen

dagen började inte bra. jag skulle träna 10.15 och - här sitter jag. ställde väckarklockan på halv nio och när den ringde kunde jag inte förstå vad som var fel? jag hade ju föreställt mig att jag skulle studsa upp ur sängen, springa och klä på mig och bara lääängta till träningen skulle börja. i stället somnade jag om, vaknade 10 min senare, gick upp och kollade om de gick någon buss (det gjorde det inte), kollade med mor och far om jag fick ta bilen (det fick jag) men ändå bestämde jag mig för att sängen var mer lockande. jag avbokade passet och tänkte "men jag hinner nog med en promenad innan jag ska träffa kicki halv tolv". problemet var ju bara det att jag bor i ersmark. då måste man åka lite innan halv tolv för att hinna ner till stan i tid. jag hade inte riktigt räknat med det här i mina beräkningar. jag hade inte heller räknat med att jag skulle sova som en säl enda tills pappa väckte mig för 25 minuter sen. det blev inte mycket träning för linn rydelius idag. ännu värre känns det då jag syndade som tusan igår - det var nästan tvärtomeffekten som hägrade! jag åt för glatta livet. inte så bra. och i kväll blir det fest, hehe. allt blir bara värre och värre. tur är väl det att jag inte helt har gett upp, för här sitter jag faktiskt och äter en skål med osötad müsli och fil. (och kaffe då. men det här är en parantes, alltså inte lika viktig).

nej! nu ska jag ta och göra mig i ordning, vill ju inte missa bussen så jag kommer för sent till kicki.

(tack för igår kväll johanna lind. jag förstår faktiskt varför jag saknat dig så mycket när du varit i oslo! synd bara att vi inte hann ses längre. vi får ta igen det snart.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0