så här i kristider

jag ska berätta en hemlighet. idag har jag tjänat mig pengar - trots att jag handlade. skulle ju som sagt köpa mig en ridhjälm idag. jag och linn åkte land och rike runt och landade i röbäck på travshopen. hittade mig en ridhjälm som kostade 800:- som kändes bra. hon i kassan meddelade att det var 20% rabatt på just den som jag hade bestämt mig för - aldrig fel. när jag sen ringer till mamma för att berätta att jag inköpt den och betalat dryga 600:- för den säger hon att hon kan betala den. jag skulle fått en ridhjälm i julklapp men den jag fick passade inte. så, mina vänner. se till att handla med rabatt och sen se till att den egentligen skulle ha varit en julklapp. då blir det gratis. det var mitt tips för idag!

ridningen gick toppenbra i kväll. det känns kul att jag har hittat tillbaka till hästarna igen efter några års mindre engagemang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0