LISTAN

här kommer den! tolv timmar senare än vad jag utlovat men. huvudsaken är väl att den dyker upp?





Jag blev utmanad av: MIN ÄLSKADE SYSTER (som tydligen gillar att plåga mig)

1. När jag inte har med mig någon matlåda (snuskburk som min far säger) till jobbet så brukar jag ta mig en tripp till ica gourmet. Där kan man ju faktiskt hitta många delikatesser men jag brukar oftast få med mig en.. burk tonfisk i currysås. HELT SJUKT GOTT. den brukar avnjutas på hårdbröd eller tillsammans med en tomat. Låter torftigt, men ack så gott!

2. får för mig lite sjuka grejor då och då. som till exempel att jag gömmer pengar för mig själv. jag blir så glad när jag hittar dem! de brukar inte få ligga så länge dock - när det är minus på kontot brukar jag tömma alla lådor och leta bakom alla tavlor för att hitta den där 50-lappen som jag gömde någonstans 

3. Har kvar nästan alla mina gamla mobiltelefoner för jag får för mig att någon gång skulle jag vilja läsa mina gamla fina sms som finns kvar på dem..

4. Jag har en låsning i höften som jag försökt få bort i flera månader nu. problemet är bara det att jag har försökt knäcka ut den så mycket så jag är alldeles stel på morgonen och känner mig som 80 i stället för 20. det tar ett tag innan jag är uppmjukad, men morgonen är alltid värst i höftsynpunkt.

5. det finns en grej som jag har fobi för. det är inte spindlar, fåglar eller något sånt där normalt. nej - det är när någon ska knäppa ett band under min haka. minns med fasa när elias skulle knäppa min ridhjälm i stallet och jag vred mig av inre plågor. det är sjukt läskigt. faktiskt.

6. vet inte hur många varv mina örhängen är snurrade. ni som känner mig väl vet att jag har haft på mig mina silverpluppar i typ fem år. jag skojar inte. jag tar ut dem, stoppar i dem, snurrar på dem, tappar bort baksidan och svär för att jag alltid ska vara där och pillra. har skitlite baksidor till örhängen nu, undra varför?

7. det finns en låt som jag gillar väldigt mycket. ni är säkert less på den. det sjuka är att jag är inte det. jag kan lyssna på dem om och om och om igen. det är sant. jag blir verkligen inte less på den! hör den åtminstone en gång varje dag. gissa vad den heter? (almost lover)

8. en lite småäcklig sak som sista punkt. har kvar nagellack på tårna sen jag och emma var i egypten. allt annat än snyggt..

REGLER:
Som utmanad ska du nu skriva åtta stycken underliga/egendomliga saker om dig själv var du vill (typ blogg, diarium, facebook.. ja, du fattar). Där ska du samtidigt lägga till dessa regler.

Utmana själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka!

LINN RYDELIUS UTMANAR:
Johanna Lind: www.frokenlind.blogg.se
Linn Öjbrandt: www.ojbrandt.blogg.se
Anette Sandberg: www.aaanette.blogg.se
Linda Nilsson: www.enlindatouch.blogg.se
Lisa Boman: www.lisaboman.blogg.se
AnnaSara Persson: www.favoriternas.blogg.se/annasara

Hoppas ni finner det här lika spännande som jag!
(Visst ser ni att jag har haft problem med om jag ska inleda meningarna med stor eller liten bokstav. Ett i-landsproblem made by me.)

Kommentarer
Postat av: Ferm

HEEEJ! :)



Haha, såg att du hade kommenterat Johannas blogg, helt sjuk film! ;D



Allt bra? :)

2009-01-20 @ 15:00:03
URL: http://feerre.blogg.se/
Postat av: lisaboman

men puckelimuck... nu har du satt mig i ett svårt dilemma.. jag kommer bli besviken på mig själv om jag inte gör listan, men jag kommer bli mer besviken på mig själv om jag gör den! haha ;)

2009-01-20 @ 18:17:10
URL: http://lisaboman.blogg.se/
Postat av: Johanna

aahahah.. din fobi linn.. jag skrattade rakt ut när jag läste att du vrider dig i inre plågor när någon ska knäppa ett band under din haka..

2009-01-21 @ 22:40:18
URL: http://daladahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0