party som inte blev party

idag vaknade jag upp (i och för sig alldeles för tidigt och med ont i halsen) och kände mig pigg, fräsch och inte-bakis. hade det trevligt igår kväll, inte mer än så. (förlåt alla som var ute!) det var ingen man kände ute, förutom gänget jag hängde med, dvs linn och frida. annars? vart var ni? jag var ju där och ville dansa loss. kvällen slutade rätt tidigt, gick från rex redan klockan ett och vandrade till olles där fina emma befann sig. hennes sällskap drog hemåt och hon ville att jag skulle hänga med henne in igen men icket- fröken öjbrandt skulle hemåt och jag var skjutsen. vi får helt enkelt ta igen det en annan gång. när jag satt i bilen på väg hem var jag så frustrerad för att jag inte fått utlopp för all min energi så jag började sjunga med till musiken. sorligt nog var det en lugn låt så det lät nog mest som om jag var überdeppad och less (vilket jag i och för sig också är). väl hemma tittade jag mig i spegeln och sminket såg nästan exakt likadant ut som när jag gick från "förfesten". det betyder att jag svettades alldeles för lite!











VISSTE NI ATT? (SAKER JAG TÄNKTE PÅ NÄR JAG BEFANN MIG PÅ ETT NYKTERT REX):
1. vet ni hur ljust det egentligen är på en nattklubb? ja tycker alltid annars att det är mörkt och så: beror nog på att ögonen inte är tillräckligt öppna..
2. det finns folk som sitter överallt, ensamma och stirrar i marken. (kanske infinner det sig även en vän där som stryker en över ryggen och fyller på vatten i munnen)
3. hur mycket folk trängs och armbågas? höll i mitt nyktra tillstånd på att falla två gånger, en gång på dansgolvet och en gång när jag bara stod. tänk att falla pladask när man bara står. hade varit lite pinsamt faktiskt.
4. hur varmt det är?! helt sjukt, jag brukar inte svettas sådär extremt mycket (eller så är det bara att man inte tänker på det när man är full) men på dansgolvet uppe: herregud. det var typ 45 grader varmt och inget syre. jag klarade två låtar.
5. hur skönt det är att dansa lite på sidan av? (och se fyra icke-svenskar, förlåt, peka och stirra och äckel le)
6. hur kladdigt dansgolvet är? det flöt typ en sörja på marken..


så här glad var jag när jag insåg att jag inte fick ta ett glas vin


så här busig blev linn när hon visste att hon fick
(jag ser tråkigt nog mest konstig ut)


Kommentarer
Postat av: joli

snygg du var iaf! varför kunde du inte dricka?

2009-02-02 @ 21:34:03
URL: http://frokenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0