åre hos johanna

god morgon världen! jag ligger i min säng, dyngförkyld med feber och huvudvärk som vägrar släppa. jag skyndade mig hem igår kväll, gasade som aldrig förr och det här är vad kroppen ger mig när jag skyndat mig hem till jobbet! tack ska du ha! får hoppas att jag tillfrisknar under dagen så jag kan jobba mina fyra timmar i morgon och få kika på alla nya fina varor.

hur som helst. åre = toppen! johanna lind = suverän! vår humor är så låg så att den inte ens är värd att skratta åt. jag tror att våra inneboende kåre och birk borkason undrade flera gånger om vi hade någon eller några hjärnceller borta. egentligen hette varken kåwrä eller birrrk kåre eller birk utan de hette kristian och micke. kåre kallade jag för kåre för att jag var helt säker på att han hette det. när jag låg i rummet och tryckte och inte vågade gå ut så satt de vid matbordet och åt middag och jag tyckte helt enkelt att de kallade honom för kåre. inte kåre som vi säger på norrlänska utan mer kåwrä på skånska. jävligt fult faktiskt. grejen var bara det att de sa K-G efter som han hette kristian gustavsson, därav initialerna K-G. jag och johanna hade ganska kul åt de här och vi drev med deras dialekt typ var femte minut. birk kallades för birk bara för att han såg exakt ut som birk borkason. exakt. jaha, vad har vi annars gjort? jo, intagit en stor del alkohol, åkt skidor i dimma (man såg typ 5 meter framför sig, lite läskigt), åkt SKITÄCKLIG lift (och ändå åkte jag den två gånger..), solat sista dagen i backen då det var superväder, suttit på pub, varit på afterski, bakisfikat världens godaste (och dyraste) bakisfika med underbart mjuk och sovvänlig soffa, handlat mat i pjäxor och skidkläder, gått på jc i pjäxor och googles och sist men inte minst - njutit av varandras sällskap!

här bjussar jag på några überfina bilder.

vi hade underbart bra väder i backen första dagen. (obs! skämt!)



johanna firade det fina vädret med att torka hallgolvet i en random stuga



jag såg solen långt ner i backen och skyndade mig att ploga nerför hela backen för att få njuta av några solstrålar


så här ont får man mina vänner om man inte är  noga med att packa in alla sömmar och allt i långkalsongerna..


på kvällen piffade vi till oss lite och åkte taxi strax efter tolv från johanna. synd bara att partyplacet stängde 1.



dagen efter var johanna så här sugen på mer fest


jag försökte hålla partyhumöret uppe och skålade med erica och.. mig själv?


delade taxi med några andra brudar. här börjar vi se lite småslitna ut..


fyllde på förrådet


kaxig tjej det där


dagen efter bestämde vi oss för att gå ut i det fina vädret. här visar johanna sin fina frisyr efter ösregn.



vi hittade ett mysigt café där de hade en mjuk soffa och goda bakverk


jag valde denna och en chailatte för 85 kr. inte helt fel va?



så här pigg var jag dagen efter



vaknade upp på tisdagen till det här fina vädret. synd bara att liftköerna skulle vara långa, men vi var lika glada för det. försökte fixa till vår osynliga bränna litegrann och satt mest och åt bullar.



johanna prövade även att ligga mitt i gröten

i liften



(ser ni liftkön?) jag hade det lika bra i en snöhög!



eftersom vi knappt hade sett något alls dagen innan vi åkte så var denna utsikt värd att stå och kika på lääänge. sjukt vackert!




ännu en "strålande-sol-lift-bild"


såhär pigg och fräsch kände jag mig när jag skulle köra hem från åre. hade glömt solglasögonen hemma, så - jag fick ta det jag hade, i det här fallet min googles.


fler bilder finns även på facebook!

nu ska jag sova litegrann och bli av med min förkylning. tack och hej!

Kommentarer
Postat av: lisa

hahaha! både du och jag ser ut som stela pinnar när vi åker slalom.

2009-04-08 @ 14:47:07
URL: http://lisarydelius.blogg.se/
Postat av: erica

haha den sista bilden var klockren!

Ses vi på lördag? ;)

2009-04-09 @ 17:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0