förberedelser

jag har nu tappat två av mina löshårsslingor och är härmed på väg att bli skallig. istället för att se ut som barbie kommer jag i framtiden att se ut som min pappa fast blond. vet inte om jag ser fram emot det så mycket..

har packat en hockeytrunk (största som fanns) och en willyspåse med grejor nu till åre. har även varit förbi linns föräldrar för att låna skidor & pjäxor (slalom, inte längd) så jag ska kunna vara värst i backen! har packat in dem i lill-toyan och skidorna tar upp hela bilen. tur att jag åker själv, personen i fråga som skulle åkt med hade annars behövt sitta bakom mig då framsätet är nerfällt för att skidorna ens ska få plats. så går det när man har en liten bil. har även hittat igen ett par skidglasögon med loggan "hemavan-tärnaby". tänkte visa att man inte hör hemma i åre utan gillar ett annat fjäll lite mer.

kom just på att jag glömt bränna ytterligare en skiva. detta innebär att jag kommer älta 18 låtar på min "nygamla" skiva om och om igen hela vägen till åre. kanske sjunger en truddelutt själv bara för att variera mig. vet i alla fall att när jag närmar mig ö-vik ska jag sätta igång rix fm, har verkligen saknat den radiostationen! kommer säkert stanna på någon affär efter vägen och köpa en påse gött (godis tyvärr) för att ha något att göra. går ju inte direkt att spela othello eller fia med sig själv när man kör. jag får helt enkelt nöja mig med mitt eget sällskap och sköna kläder. inga jeans här inte! munktröja, tights och långt linne. basic helt enkelt. får fräscha upp mig lite då jag ska besöka rut i östersund. man kan ju inte se ut som en äckelpotta.

nej. jag befinner mig alltså i åre från och med i morgon fram till tisdag kväll och hoppas på trevligt umgänge, soliga dagar i backen och lite (mycket) fylla. tack och hej

Kommentarer
Postat av: lisa

haha, du. om det är någon i den här familjen som har risk att få pappas rejäla kalufs - så är det jag!

2009-04-03 @ 23:18:41
URL: http://lisarydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0