choklad, friska vindar och lite festsnack

japp-. då var inflyttningsfesten avklarad. en helt vanlig fest - lite fylla där vid 23-24 snåret och trötthetshäng där vid två. åkte med lisa boman hem (kvällens utropstecken - lisa stannade hela festen! you go girl!) där vid halv 3 och somnade så sött efter en bit choklad. mycket bra. kan bara säga att mitt vin var riktigt gott, det blir fler fester med min nya vän. idag känner jag mig precis som vanligt, inte bakis alls. underbar känsla! kändes ännu bättre då jag kollade på mitt schema för veckan och såg att jag bara jobbar tre dagar.. yes! fruktansvärt bra. ledig i morgon också. ännu bättre. ja, allt kommer bara bli bättre från och med nu. jag blir bara less på mig själv och mina konstiga beslut. varför linn? varför.. nu ger jag upp! det är över nu. jag måste verkligen starta om på ny kula. jajemen!

idag ska jag ta mig ut på promenad i höstluften, måste verkligen ta upp de här med GI igen, har börjat slappa till mig lite. åt pommes och chips igår.. och drack alkohol. åt bröd till frukost. nja linn. du är inte GI-Linn längre. nya tag här också!

maran nästa helg,
kanske ikea helgen därpå,
4 dagar i norge i november först - kickis schema hade redan blivit lagt för oktober så vi får skjuta på det lite..
ser fram emot en ny linn, är inte riktigt mig själv nu

en annan grej som ALLA måste göra är det här receptet. och de är GI. kan det bli bättre? sjukt gott - sjukt mäktigt också, behövs lite för att man ska känna sig mätt..



CHOKLADGREJ SOM ÄR UNDERBART GOD
4 port.

75 gram mörk choklad, 70%
1 gelatinblad
2 dl vispgrädde
2 msk fruktsocker

Smält chokladen i vattenbad och lägg gelatinbladet i kallt vatten. Koka upp grädde och fruktsocker. Krama ur gelatinbladet och blanda med grädden. Vispa ner den smälta chokladen. Häll upp i portionsformar och ställ kallt i minst tre timmar. Servera med vispad grädde och färsk frukt

tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0