städning

nu har jag faktiskt varit rätt duktig. har torkat fönsret i mitt rum, dammtorkat och dammsugat - dammat kuddar och mattor och vikt om alla kläder i garderoben (och även slängt några onödiga plagg). tyvärr har jag inte varit ute på promenad än - det kommer ske!

när jag dammsugade i mitt rum lät det så där härligt i dammsugarslangen, ni vet, man har inte dammsugat på ett tag så det är rätt skräpigt.. jag kom och tänka på hur det var när man skulle städa hos mormor. där var de alltid en massa skit på golvet: näver, bröd, grus, hund&katt hår, mat. ja- lite allt möjligt. jag vet att jag sa till mormor "det är kul och städa här". hon frågade mig varför och jag svarade "det är alltid så skitigt här". min mormor skrattade gott och jag fortsatte dammsuga. jag saknar henne rätt ofta faktiskt. min underbara älskade mormor. där var allting så lätt, inga problem, bara möjligheter. vad man än gjorde så var det bra - allting gick o se positivt. i det där huset var det alltid folk, man kände sig välkommen, nästan som hemma. alltid fikabesök där folk gick in med skorna. det gjorde inte så mycket, de var ju bara att sopa sen, ingen världskris direkt. jag gillar ändå tänket.. lite skillnad jämfört med hur de är hemma hos mig nu.. ja.

ut ut ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0