IKEA

ja, nog är den affären något speciellt. sjukt billigt! även om jag inte skulle ha något speciellt slutade ändå notan på 600 kr. så är det när man tycker "den kostar ju bara 29:-". acke var lagomt taggad där på ikea så vi rushade oss igenom överplanet, faktiskt det nedre planet också. vi busade lite också.. hehe. gick till kundtjänst och sa att vi tappat bort vår mormor "lisa rydelius" (min syster för övrigt på 16 år) och att vi var hennes barnbarn som sökt henne i över en timma. vi gick fnissandes därifrån, in i butiken igen och 5 minuter senare fick vi höra ett kundmeddelande. "Ett kundmeddelande. Lisa Rydelius, kom till utgångskassorna där sällskap väntar. Det var alltså Lisa Rydelius som ska gå till utgångskassorna där sällskap väntar." jag och acke vek oss av skratt, jag ringer upp min syster och förklarar mig men asgarvar mest. det roliga var att hon var typ sur. "skit ner dig linn, det där var iiiiinte kul. bajsa på dig" var några av hennes ordval.. jag och acke hade som sagt sagt till henne i kundtjänst att vi var hennes barnbarn så vi hoppades på att hon skulle ha sagt något i stil med "gå till utgångskassorna där dina barnbarn alexander och linn väntar", så roligt fick vi inte dock men de där var klart en av höjdpunkterna på dagen ; )

shoppade ingenting i klädväg - var väldigt duktig med andra ord! provade några klädesplagg och så men jag höll mig. hade nog handlat något om jag känt att jag hade mer tid men de blev faktiskt rätt stressigt där på slutet med all shopping. stackars acke handlade ingenting på ikea, handlade desto mer på birsta - typ kläder för 3500 den galningen!

hur som havre, alla människor får skämmas för sig själv men acke.. han är en klass för sig. satt och sjöng på bussen och tokade sig. herregud vilken härlig människa! en kul dag - precis vad jag behövde i allt funderande! i morgon ska jag och syster ta och sätta ihop lite möbler och så och nu mina vänner är det dags för sängen för mig. blev inte mycket till sömn i natt kan jag lova, inte heller igår natt. kroppen är verkligen död! hejsålänge!

Kommentarer
Postat av: lisa

HAHA, men så sur blev jag ju inte? Det var ändå lite roligt - efter ett tag i alla fall!

Såg du tanten som hoppade till när acke rapade förresten? det var också lite roligt ju.

2008-10-18 @ 23:28:22
URL: http://lisarydelius.blogg.se/
Postat av: Linda

ja synd att det var just det datumet! men ändå roligt att dra till norgebrudarna! :)

2008-10-19 @ 00:21:22
URL: http://ljnda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0