i regnet

var just ute med axo, han är en rolig liten hund. hatar regn och hatar sin regnoverall. när det regnar och man inte orkar gå ut med honom behöver man bara öppna dörren och säga "se axo, det reeegnar" - och sen springer han och gömmer sig. nu var han hur som helst tvungen o gå ut för han hade inte varit ute på mååånga timmar. jag tar på mig vinterjackan (vill ju inte frysa ihjäl) och en mössa, klär på axo en liten regnoverall (han är ju trots allt nybadad och vit) och går ut. vi hinner till grannen - då kissar axo. i sisådär 30 sekunder. han står på tre ben och bara kissar. hur länge som helst. vi går vidare, han sprätter lite med benen, och kissar igen. sen när jag försöker gå vidare (vi är kanske 20 m från huset) så tvärvänder han och går hemåt. är han inte söt? när vi kommer mot huset så tar han medvetet vägen som går under tak. snacka om att hata regnet. lika bra, jag gillar de inte så mycket heller om jag ska vara ärlig!

det har varit en bra dag idag. jag känner mig glad. hoppas bara att jag inte blir konstig nu igen. finns ju risk för det nu. men men. talar som vanligt i gåtor..

i kväll ska jag bara vara hemma. så himla härligt. sitter i tights och ett linne, för övrigt den bästa klädseln som finns, och ska snart fläska mig framför tv:n och invänta greys anatomy, för visst börjar väl det idag? ja. i morgon ska jag ju till nordanbäck och de kan bara bli slappt det också. hoppas att de inte regnar bara, annars kanske jag och emmsan kan ta oss ytterligare en promenad runt sjön. rätt skönt o vara ledig både måndag, torsdag och söndag i veckan. kommer bli mycket jobb framöver och då kan de vara bra o ha 'laddat batterierna' lite innan så man är på gång, så gott de går i alla fall :) nej, nu ska jag klicka vidare, läsa lite bloggar, kolla facebook och sen bara ligga framför tv:n. jag tycker att de känns som en toppenplan för kvällen!

enjoy

Kommentarer
Postat av: caisa

det låter som en toppenkväll och en mkt söt hund!



tänkte en extremt nördig tanke, men kan du inte ha ett rut-shopping-tips eller ngt emellanåt! =) snygg du var idag btW!

2008-10-01 @ 22:05:46
URL: http://caisamais.blogg.se/
Postat av: olly

Linn, Tights? Om du tycker att det är skönt så ska du testa min thaibrallor! OSLAGBART! Jag bor typ i mina =)

2008-10-02 @ 00:05:04
URL: http://oliwialundblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0