en söndag som jag behövde

hejvärlden!
dagen idag har varit en bra dag. jag sov ut ordentligt, lyckades med hela 12 timmar i natt. kan inte klaga på att jag sovit för lite. så himla skönt o vara ledig två dagar i rad faktiskt, det är underskattat. jag och lisa började efter min frukost på 1 timma att sätta ihop en möbel från ikea, närmare bestämt en byrå som ska stå i 'fin-hallen'. eftersom att ja och min syster har en far som gärna gör allting själv var det här ett genombrott i vår familjs historia. där satt jag och lisa och snickrade och var så duktiga, pappa kom och sa att vi gjorde fel (vi log ändå) för att sedan komma och storle och vara överlycklig över att vi klarat uppgiften med bravur. han gjorde även slag i saken och sa "det där tjejer skulle mamma aldrig ha klarat". ´helt plötsligt var klockan halv 3 och jag var tvungen att börja bege mig till anette, vi hade äntligen hittat ett tillfälle då båda (jag) kunde ses! vi åkte ut till stallet i röbäck och bara hängde, åkte in till nattöppet och käkade middag. jag bjöd, stackaren hade ju inga pengar. jag lastade på världens mat-tallrik och gick och hämtade mer. helt plötsligt inser jag hur mätt jag är, lutar mig tillbaka och ska ta det lite lugnt och känner.. jag håller på att spy. det var inte en sån här känsla "jag är mätt - jag mår lite illa". det var snarare "jag är så jävla mätt så om jag inte får lite frisk luft nu så kräks jag över stolen här bredvid". ändå att man inte kan känna när magen är full. helknäppt. vi åkte vidare till ålidhem och där har vi (jag) mest klagat över att jag var så mätt och äcklig så efter att vi sett några avsnitt av miami ink och lite ensam mamma söker (jag grät nästan.. pinsamt men sant) så åkte jag hem. nu har jag precis satt mig vid datorn (enda gången idag!) och tagit mig lite kaffe. kändes som om det behövdes. snart ska jag duscha (är faktiskt rätt äcklig nu) och måla om mina naglar. i morgon har jag ett rätt lugnt pass på rut. jobbar bara 10-16. innan jobbet ska jag fixa mitt slutbetyg (ÄNTLIGEN!) och se till att jag inte har ig i engelska b - ska dit och byta slutbetyg bara!

på tisdag bokar jag och emma förhoppningsvis en solresa. åh vad jag ska sola och bada och bara umgås. jag gillar det!


vissa personer behöver man inte umgås med särskilt ofta. det märks ändå att man vet var man har varandra.
'gammal vänskap rostar aldrig'


Kommentarer
Postat av: Anette

Men skruttan, du tog ju en bild också! :D

2008-10-19 @ 21:54:38
URL: http://aaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0