hästerisnack

jag vet att jag är sämst. men så dålig? nja.. jag somnade i eftermiddag när jag skulle plugga till mitt prov. vaknade tio minuter efter att bussen hade gått och var tvungen att köra bil till skolan eftersom att jag inte skulle hinna annars. hade inte heller pluggat färdigt utan lyckats ta mig igenom hälften. så ungefär så bra gick provet också. kommer nog att få precis g (hoppas!). hur lyckas jag?

ramlade även av idag på ridningen. hästen blev rädd, jag åkte bak på hästens rumpa och föll rakt ned (typ 1,7 m) på min egen rumpa. detta hände precis efter att jag hade hoppat upp, hade alltså inte ens hunnit ta stigbyglarna (för er ickehästintresserade så är det de man har fötterna i) eller tagit tygeln (det man styr med). jag var alltså helt chanslös när hästen tvärgalopperar fram. allt tog sisådär 2 sekunder. såg även senare att jag hade ett skapmärke mitt uppe på huvudet på hjälmen, alltså måste jag ha druttat i med huvudet också. minns inte riktigt det.
har hur som helst en varm vänster skinka nu och haltar lite fint när jag går. som om de inte vore tillräckligt med ögat? linn öjbrandt fick rida sudden eftersom min rumpa inte var sittbar. det gick väldigt bra för henne måste jag säga, hon fick lite utav ett halleluja moment som det så fint brukar heta.

nu ska jag ta och gå och lägga mig, får nämligen besök i morgon bitti kl 6.40 av en liten thea som ska stanna här till 11. trevligt. hade varit kul med sovmorgon men icket!
gonatt

Kommentarer
Postat av: joli

men gullet då,.stackarn som ramlade av ponnyn! läskigt..

hoppas det gick bra för dig på provet! och vi styr upp engelskan nu som egentligen bara är en skitgrej som vi enkelt kan göra bort!! sen är det över :)

2008-05-19 @ 22:56:26
URL: http://frokenlind.blogg.se
Postat av: joli

förresten, så tycker jag att vi måste hitta på nåt kul nån dag här framöver, vi har varit för allvarliga på senaste tiden,. saknar och behöver lite linn-skratt!

2008-05-19 @ 23:17:12
URL: http://frokenlind.blogg.se
Postat av: Ellen

haha, lisa är otroligt hjälpsam när hon vill!
:)

2008-05-20 @ 00:22:22
URL: http://ellenbergstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0