herregud

(jesustema på de senaste inläggen)

det här handlar till viss del om kyrkan i och för sig.
gick in på internetbanken nyss för att kika in mitt saldo, trodde att lönen från rut skulle ha kommit in. det trodde jag också, enda tills beloppet "bara" var på 6000 kr. hade räknat ut att jag skulle få lite mer i alla fall. tänkte kika om jag fått ngn lönespec skickad hem, bara för att se hur mkt skatt som var dragen. DÅ visar de sig att det var lönen från konfalägret jag jobbade på i 1½ vecka. jättebra jobb, 6.30-12.00 varje dag och ibland tjänst på kvällen mellan 19-20. annars var de bara att slappa med konfirmanderna som gällde, leka eller vara med på andakter. på sin höjd äta. OCH LÖNEN DÅ?
jo, 6500 (innan skatt i och för sig.) men ändå! förra året var de sagt att jag skulle få 5000, jag fick 6000. i år var de sagt att jag skulle få 6000, jag fick 6500. de måste älska mig.

ingen pengatorka här längre. dagen blev just ännu bättre!
skit samma att jag är sjuk, halleluja!

Kommentarer
Postat av: caci

nejmen! skönt att du är på bättringvägen =) krya på!!

2008-07-25 @ 11:24:07
URL: http://socaci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0