summering av 15:e kvällen och 16:e dagen

hej mina älskade vänner.

middagen igår med jobbet var toppen, det blev inte något julbord utan de blev grekiskt på costas., kanske så långt från julmat man kan komma? gott var det i alla fall, trevligt också för den delen. jag gillar verkligen mina jobbarpolare mer och mer för varje dag som går :) idag har jag faktiskt jobbat på caféet och det var spännande och sjukt att se att man fortfarande kan allting som om det var igår jag jobbade där. det var ju trots allt i maj som jag stod där sist och serverade kaffe för glada livet. allting sitter i ryggmärgen! hur som helst, jag fick superfina julklappar från rut och idag fick jag även ett paket från bibblan som jag råkar veta innehåller grejor från body shop. det är inte helt illa med julklappar från jobbet måste jag säga! 

MINA JULKLAPPAR FRÅN RUT (ÖVERSTOLT!)


          
en liten kasse i vaxduk från 10 swedish designers                                                               
               
en sminkväska, också därifrån                           







en fet natursalva för torra händer och fötter, passar mig elin och julia alldeles perfa!


i kväll/eftermiddag har jag faktiskt varit och tränat. jag känner mig väldigt duktig, körde både bodypump och step. mina ben var dock döda redan efter första benlåten på bp och jag kunde knappt köra rodd eller marklyft efter den. för att inte tala om stepen. jag gav inte hundra procent.. värst av allt var nog ändå trappen ner till omklädningsrummet, både jag och linda skrattade och hade oss för vi var verkligen helt utpumpade i benen och de bar oss knappt. skönt hur som helst att känna att man har tränat så man är alldeles slut. efter träningen mötte jag upp min syster och vi köpte de sista julklapparna till mor och far. nu tror jag faktiskt att jag är klar - hur sjukt känns de inte att de är julafton om 8 dagar?

nu är jag äntligen hemma, ska sätta upp mina julgardiner (en gång för alla!) och sen hade jag tänkt mig att slå in lite julklappar, kanske även städa undan lite på mitt rum om jag är duktig. det blir jobb i morgon igen på rut, livet rullar på.

sen tänkte jag bara avsluta med en liten "rolig historia" som min mor har berättat alldeles för många gånger (som passar bra i juletider)...
vad är det för likhet mellan en paradisask och 'äpplet' en fredag kväll precis innan stängning?
- det finns bara kvar de fulla äcklen i hörnet
med det tackar jag för mig och påminner om att nummer fyra på linns topp tio 2008 kommer att publiceras senare i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0