en dag fylld av choklad och annat sliskigt

idag har vi bakat sex st olika sorters julgodis. det blev en hel del choklad, jag är rätt mätt nu om jag ska vara ärlig! gott blev det i alla fall, vi brukar alltid lyckas med någon som är lite småäcklig men i år tror jag faktiskt att alla går hem, mer eller mindre. de "äckligaste" ska jag till o ge bort i julklapp, det gäller att tänka smart. bjöd mamma, pappa och lisa på den godaste, chokladpralin med nutellakräm och hasselnöt. jag tror de blev nöjda. lisa ville då ha en till - och de är ju ett bra tecken! dock fick jag och kajsa lite dåligt samvete när vi tryckt i oss allt så vi bestämde (om vi hann) att vi skulle ta oss ut på en promenad i kväll. jag hade faktiskt först tänkt att fara på usm i kväll men eftersom att jag inte fick med mig någon kändes det lite väl avancerat att åka dit själv första gången. jag har faktiskt ingen aning om hur träningen funkar där. i och för sig - jag tror inte att någon hade tyckt att jag var konstig om jag hade frågat hur man skulle göra. nu låter det här som en dum bortförklaring (vilket det inte är!). jag ska se till att ta mig ut på promenad i kväll efter jag lisa och mamma har bakat lussebullar (ja, det blir ännu mer bakning idag. jag undrar vad som är max för en dag?). i morgon slutar jag kvart över sex, det innebär att jag missar min ridning och det suger riktigt mycket. har försökt byta bort det men det ser kört ut.. jag hoppas på julia som är mitt sista hopp! i kväll ska jag även se till att lägga upp nummer åtta på min lista, håll ut kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Linn

Dumma dom som gör att du missar ridningen! :(

men gottgott med bakade grejer!!! Ät lite åt mig med! ;)

2008-12-07 @ 18:41:53
Postat av: lisa

jag har redan gått en gång idag, men känns som att det skulle behövas en till gång efter lussebullsbaket....

2008-12-07 @ 19:56:51
URL: http://lisarydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0