det är minusgrader i mitt rum

god morgon folket! jag har nästan just ätit frukost - sitter här i min säng med bruna mjukisbyxor av den mjukaste sorten, lisas tofflor som luktar allt annat än gott, ett slappt linne och en ziphood av den större varianten. måste jag säga att håret sitter i en knut mitt bak på huvudet och att luggen inte är någon lugg utan den bara står rakt upp/rakt ut beroende från vilket håll man kikar på mig från. jag är helt enkelt ledig idag, fast det kanske man förstod? (får man kicken om man kommer till jobbet såhär?)

har just tryckt i mig ytterligare några pepparkakor, det här kommer sluta illa. så fort min förkylning ger med sig, det borde den göra snart, så ska jag till o köpa träningskort på usm och ta tag i hälsan. hit men inte längre liksom!

idag har jag tänkt städa mitt rum. ja, det var väl allt. kanske slänga in en tvätt också. om jag orkar (om det inte är för kallt och snöar) ska jag nog även ta mig ut på en promenad. alla som känner mig vet att jag inte kommer komma en millimeter utanför dörren idag, men de känns bättre att lådsas att jag ska ut på promenad än att inte ens tänka tanken.. i kväll ska vi ha kusinkalas här. först var det bestämt att lilla thea skulle komma på besök- mycket trevligt. igår ringer idas pappa (min morbror för övrigt) och kollar om inte ida kan få vara hos oss någon timma för han och hans fru skulle på bio. jovisst, på tisdagsvägen 17 har vi i kväll dagis! känner du någon unge som inte har någonstans att ta vägen, skicka den hit! nej, det känns faktiskt rätt kul. det var länge sen vi sågs alla fyra, typ ett år sen - så det blir nog ett trevligt avbrott i vardagen. (fotnot: ida är 11, thea är 1½, lisa är 16 och jag är 19 - vi lär nog ha mycket gemensamt.. jag får leka lite helt enkelt..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0