den 27:e december 2008 kommer aldrig igen

idag var min pappa in för första gången på rut. jag började jobba här i slutet av maj och han har inte lyckats parvla sig hit på ett halvår. idag var han hur som helst in med mamma, han stod med armarna i kors och studerade mig när jag hjälpte folk i provhytterna. när jag väl kom fram till honom och hälsade sa han "vad fräscht det är här". mamma var dock inte lika munter - "sänk musiken, medelålderskvinnor som kommer in med sina barn kommer ju bara vända i dörren och gå ut". jag förklarade för mamma att det bara var hon som skulle göra en sån grej. hur som helst - pappa går fram till elin (butikschef), skakar hand och presenterar sig och förklarar att han tycker att butiken är väldigt poppig (ett ord som bara medelålders män och kvinnor använder sig av). sen gick jag - ville inte höra mer. han är ändå rätt fin.

gårdagskvällen blev allt annat än vad jag hade tänkt mig. for till acke på fest, hade det verkligen jättetrevligt. (kan man säga så? verkligen jättetrevligt?) vi festade, sjöng, åt nötter, dansade. klockan halv åtta var vi kalasade och klockan nio blev vi trötta. åkte in till stan för att antingen gå in på något uteställe eller åka till en annan hemmafest. det slutade med att vi åkte till haga (min tredje bussfärd för dagen). där var dock stämningen torr och jag kände mest för att åka hem. mest sugen var jag ändå på att åka på ersboda och dansa. problemet var bara det: hur skulle jag ta mig dit? jag hade bara stövlar.. jag hade druckit alkohol (det är "förbjudet" på styrdans) och var trött och hade huvudvärk. ändå tog jag mig dit efter ytterligare en bussfärd och promenad 10 minuter från bowlinghallens busshållplats. väl framme på ersboda folkets hus var det bara en timma kvar tills de stängde - jag tänkte att man kanske inte behövde betala då. icket. 150 kr fattigare gick jag in och mötte upp folket som trodde jag var på fest och inte skulle komma dit. en liten överraskning i form av mig själv! dansade varje dans tills de var dags att dra sig hemåt igen. det blev som tur var ingen bussfärd denna gång - jag hade redan bestämt innan att robin skulle få skjutsa hem mig. sagt och gjort. jag åkte hem - landade i min säng kvart i två, piggare än någonsin. i morse var jag knappt bakis alls. jag tror jag ska fortsätta i den här stilen. börja dricka rätt tidigt och åka hem i tid och sova. mår kanon idag och jobbet går som på räls.

nyårsdags! hemavan för mig! vad händer för alla andra?

Kommentarer
Postat av: emmsan, the one and only :)

Lät som du fick dig en kanonkväll tillslut! För vår hälsas bästa får vi nog bara satsa på nyktra danskvällar hädaneter. I allafall E f t e r hemavan ;) Vi hörs! puss!

2008-12-27 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0