eftermiddag

efter en halv påse godis och en halv rulle pringles känner jag mig ganska mätt. och nu ska jag hem från linn och äta middag. mums.
det blir ordentlig vattengympa för mig helt enkelt!

var och surfade runt lite på johannas apbergetsida för att hinna en svinkul film som hon och ferm har gjort. äckligt roligt. hittade inte den men hittade dock några jätteroliga inlägg på saker jag halvt glömt bort att jag varit med om.. hon är verkligen bra på att skriva den där quinnan!
nedan följer ett av hennes inlägg som för mig också är ett väldigt roligt minne från ettan på gymnasiet då några från klassen gjorde en visit i johannas stuga. det var faktiskt jättetrevligt, görs gärna om! :)

Idag kom jag hem från en mycket mysig och rolig trip till min stuga i Sörmjöle med Anne, Linn, Joffa, Josse & Elin. Dag 1 innehöll en härlig promenad över isen til fiskebodarna med Anne & Linn för att grilla körven och bara njuta ute i solen. Det blev en aningen vinglig promenad eftersom isen var bucklig och våra ben fulla med spring. Jag tror kameran fick sig några roliga bilder på Linn & Anne halvt flygandes i luften.

Sedan blev det myspys i stugan och väntan på Joffa, Josse & Elin som skulle dyka upp kring sjutiden. I väntan på dom dök idéen upp hos oss om att driva lite med tjejerna när de skulle komma. Efter en liten diskussion valde vi att klä ut oss till några oigenkännbara gubbar med skabbkläder och huvudbonader (se någon av Annes bilder senare).

På med rutiga fågelskrämmsskjortor, vägarbeteskläder, lila 80-talströjor och huvudmaskering och ficklampa så var det bara å gå ut i mörkret! Joffa, Josse & Elin gick mot stugan i tro om att få träffa mig mötandes dom på vägen. När de då såg tre personer komma på långt håll fick de nog lite hopp om att där var tjejerna, men samtidigt lite konstigt, för det var ju bara Johanna som skulle möta de. Vandrandes i riktning mot personerna tycktes de se några helt andra personer framträda än Johanna, Linn & Anne. När Joffa, Josse & Elin såg deras konstiga kläder och gångstilar försvann nog lite av deras hopp och tro om att det där var tjejerna, och särskillt när Josse frågade konfundersamt "Är det ni?" och vi inte svarade, när vi möttes på varsin sida om vägen i det kalla mörket. Sedan forsatte vi gå förbi dom en bra bit bort. Då vände vi om, för att gå ikapp och skrämma dom.

Joffa, Josse & Elin hade dock då gått in på en avfartsväg precis brevid en väglampa för att stanna och smygtitta på oss. Plötsligt utbrast Josse "Det är ju dom" och ett gapskratt bröt ut. Jag, Linn & Anne hade misslyckats med skrämmningen men lyckats med att lura dom! Hur som helst var det väldigt roligt, och bara att gå längs med den mörka vägen med ett eget litet lyse vara bara en adrenalinkick i sig!

Sedan forsatte den "lång vandringen", enligt alla de andra, mot stugan. Enligt mej var den inte så farlig, från e4:an tog det ju (bara) en halvtimme och 2,5 km ska ju inte vara så jobbigt för några friskvårdare. Eller?

Väl framme i stugan sattes det på en gång igång med matlagningen för brudarna var vrålhungriga, dock inte jag, Anne & Linn efter några mackor (och torra baguetter) för mycket. Men men, det skulle bli gott iallafall! Och gott blev det, makaroner med kyckling, wokgrönsaker och kycklingbullar (anne:D)! Sedan laddades det upp med diskning och efter det tårta och chokladbollsdeg gjord på ströbröd istället för havregryn, mumsfillibabba!

Allt det goda gjorde oss trötta men samtidigt sugna på spel. Eftersom Linn hade glömt alla sina tre spel hemma blev det "Så det kan låta". Efter en lång spelomgång och många nynningar vann slutligen jag & Linn! "Så det kan låta" ersattes sedan av Anne's och Linn's egna lilla sångtävling. När vi hade kommit till bokstaven D så gav vi upp. Natten forsattes sedan med sång och kortspel. Men då hade jag gett upp Jag var trött ochskallen värkte så jag gick och la mig. Försökte vaggas till sömns av födelsedagbarnet Anne's favoritlåt Forever young-Youth group. Tror ändå att jag somnade först kanske trekvart senare, sådär vid tre, halvfyratiden.

Dagen och kvällen var iallafall helt superbra! Trevliga tjejer och rolig underhållning, tack brudar!!


hon är kul den där johanna! :)
godkväll

Kommentarer
Postat av: joli

trevlig pys du är linn! kul att du gillar det jag skriver :P
den där sörmjölekvällen var ändå trevlig! och länken till min & ferms film finns typ inte på min apa utan på hennes :D (tror jag iaf)

2008-04-16 @ 19:17:06
URL: http://frokenlind.blogg.se
Postat av: aan

haha, den kvällen kommer man ALLTID att minnas!

2008-04-17 @ 14:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0