ingen cykeldans på rosor

så gick det med att snylta på grannens internet.. nu har han eller hon tydligen glömt att betala sin faktura så nu kan jag inte längre vara dryg och använda mig av dennes internet uppkoppling. man kan ju tycka att han eller hon skulle kunnat tänka lite i förväg och betala fakturan men icket. här får jag bli tvingad att leva i en icke-cyber lägenhet och ägna mig åt andra tråkiga sysslor så som städning, diskning och montering av toalettbelysning (det är på tiden nu. det har varit mörkt i två veckor på min toalett..)

på tal om ingenting alls så höll jag på att falla två gånger i morse när jag cyklade till jobbet. det var hur lömskt som helst, jag kom och cyklade där det hade tinat och hux flux så tappade cykeln greppet och jag var tvungen att styra rakt in i trottoarkanten för att inte falla omkull helt och hållet. exakt samma sak hände någon minut senare då jag i snigelfart svängde i en kurva där solen sken. "inga problem, tänkte jag". skulle jag inte ha tänkt. värst vad det var så låg jag nästan på backen men skicklig som jag är lyckades jag reda upp situationen, få rätsida på cykeln och fixa pulsen så den sakta skönk igen. jag kom nästan för sent till jobbet bara för att jag efter det här cyklat så sakta att jag nästan lika gärna hade kunnat gå. någon annan som höll på att vurpa i morse eller var det bara jag?

Kommentarer
Postat av: Jenny

inte jag precis. det gick kalasbra för mig idag. anettes ljusparty är kl. 19.00. det håller väl på 1½-2 timmar. tror du att du kan komma? :)

2009-10-20 @ 17:45:23
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0