grus överallt

jag har varit duktig. när jag kom hem från stallet slängde jag mig inte framför tv:n. jag ställde mig framför spisen och lagade mat till två matlådor. GO ME! efteråt firade jag med leverpastejsmackor och proviva, inte mango denna gång utan björnbär. inte fy skam den heller måste jag erkänna.

stallet då. vad hände? grusigt vill jag lova. jag var alldeles dammig i hela ansiktet efter ritten och hade grus i munnen. MEN. jag föll inte av. höll dock på att drutta någon gång när hästen valde att springa och sparka bakåt samtidigt (jag försöker förklara på "icke-häst-språk"). gick jäkligt fort där ett tag också, blev nästan lite åkrädd. nej, jag ska sluta skämta. faktiskt så var det en kvinna som föll av så illa idag att hon tuppade av och fick åka ambulans in till sjukhuset. så hemskt har det aldrig varit för mig och förhoppningsvis ska jag slippa det framöver. jag sitter hellre på hästen och tycker att det går fort än att falla i backen och tuppa av..

jag som trodde att det här skulle bli en lugn vecka. jag kollar i kalendern och vips, där hade vi allt inplanerat! tyvärr lyckas det alltid bli så här för mig. hur som helst. helgen ser kul ut. riktigt kul ut. brännbollsyra och tvådagars. lovande planer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0