snösnösnö

inte ens östra kyrkogatan var plogad i morse när jag skulle till jobbet. det tog ungefär sisdär den dubbla tiden att cykla hit. jag var INTE nöjd när jag hamnat på gammlia istället för stan då det var den enda gatan som inte hade 30 cm snö. vid ett tillfälle valde jag att gå istället, men satte mig fort på cykeln igen då snön gick mig upp till knäna och cykeln var tvungen att släpas (observera; släpas, inte rullas) genom snömassorna. inte ens gågatan är snöfri, och här är det ändå värmeslingor i marken. jag känner mig som en gammal gubbe som bara pratar väder och vind, men det här är verkligen HELT SJUKT.

ps. det snöar än och ska tydligen göra det ett tag till. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0