dan före dopparedan

idag var världens segaste dag på jobbet, konstigt att den skulle inträffa för mig dagen innan julafton. tycker att de kunde dykt upp i mitten på gråaste oktober, men nej, min kropp ville tydligen bara ha jullov idag. jag cyklade hem, tappade hela min systemetkasse i marken så den godaste cidern gick sönder och for överallt, packade en bag för vistelse i ersmark och nordmaling och anlände till ersmark, strax efter åtta lagom till bingolottos uppesittarkväll. har umgåts med min morbror med tjej, deras barn och min sköna men annorlunda familj. vi har skrattat åt theas allsång, ätit från det undre lagret i paradisasken och berättat härliga historier om när folk fallit av sparkar och cyklar på fyllan. det var skoj. jag har skrattat åt thea så pass att jag gråtit och nu ligger jag däckad i lisas säng och väntar som ett litet barn för att få gå i säng. inte för att de är julafton i morgon och att jag verkligen vill att de ska bli en ny dag, mer att jag är sjukt trött efter den här arbetsdagen och känner att de skulle vara gött att få mig lite sömn. vi kan väl alla låtsas att de är för att jag bara dying to open my presents och att de är därför jag vill somna. men, samtidigt vet vi att de inte är sant, och de är bara fult att ljuga, så de är ingen idé.

i morgon blir de traditionellt julfirande på tisdagsvägen. det mest spännande som kommer ske i morgon är att de är molles första jul och de ska bli kul att se hans reaktion när vi ska öppna klapparna. uppmärksamma att DET är de mest spännande som kommer ske i morgon, och de säger väl en hel del. maten är också ett glädjemoment, eller det skulle i alla fall ha varit, om det inte vart för att jag har så himla ont i en visdomstand och att de är svårt att tugga. det är som om gud vetat att jag bara skulle vräkt i mig julmat annars i år, och ser till på sitt eget lilla vis att de blir lite svårare för mig att proppa i mig prinskorvar, och det kanske är lika bra det med.

nu ska jag övergå till att vara social med våra gäster. god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0