minnet

jag älskar verkligen när det luktar vår ute. eller vår och vår. det luktar snarare blöt jord och grus. påminner mig om när man var liten och bönade och bad om att få ta fram cykeln (jag och lisa var typ alltid sist ut.. "det är ju så höga snökanter, bilarna ser er inte".) tillslut fick vi i alla fall ta fram cykeln, oftast lagom till min födelsedag och vi var så nöjda så. synd bara att man glömmer bort såna här saker. som mamma berättade om förra veckan. jag och lisa hade tydligen varje skärtorsdag skyndat oss hem från skolan för att klä ut oss till påskkärringar. hade förberett allt och var redo med kaffekokare & läppstift. mamma frågade om jag och lisa minns att vi hade varit så exalterade, hon och jag kollade på varandra och sa nej. hur kan man bara glömma så lätt? nu vet jag i och för sig att jag har umeås sämsta minne, men ändå. tänk om jag glömmer allt. allt. vore ju lite tråkigt kan man tycka!

nu ska jag kurera mig, sätta i ögonsalva i ögonen, ta en alvedon, kamma håret och tvätta bort det lilla smink som fortfarande infinner sig i mitt ansikte och inte på någon kudde eller min tröja. ser fram emot en 9 timmars arbetsdag i morgon (inte). tänk om man alltid jobbade heltid. jag har det nog rätt bra ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0