det som har hänt under tiden jag varit datorlös

sitter nu på rut och äter lite lunch, luktar som en kanelbulle med vanilj (har ny parfym..) och har just hjälpt en kund som provade 20 par jeans. vi har tydligen börjat med någon ny diet i familjen nu, jag vet inte riktigt vad den innebär.. bara att jag äter fel, vad jag än gör. lisa har stenkoll, hon är superduktig och jag gör tydligen bara fel.. om någon (lisa?) kunde informera mig om vad den här dieten innebär kanske det skulle gå lite lättare. man vill ju ändå vara i form om en vecka då det bär av till egypten. tiden har gått så otroligt fort, kändes som om de var någon dag sen som vi bokade resan! jag ska bli brun och fin, ta det lugnt och dricka en paraplydrink om dagen, det mår man bra av!

en kul grej som hände i helgen.. jag måste få berätta! hela familjen sitter i bilen för att fira farfar på fars dag. stämningen är god, jag och lisa trallar på i baksätet, mamma tycker att musiken är hemsk och pappa - han bara kör. vi lyssnar på "linn - party oktober" så tempot på musiken som spelas i bilen är lite av den högre nivån. vi lyssnar på en låt som lisa säger "åh, den här är bra". mamma tycker som vanligt att musiken är alldeles för skrikig och då utbrister pappa: "nej vet ni vilken som är bäst? det är åttan." pappa letar reda på åttan och börjar digga med. låten som spelas är "snap - rhythm is a dancer", en liten uptempo version av låten. tydligen har pappa kört min bil, lyssnat på min skiva och hör och häpna - gillat musiken. han diggade med som aldrig förr och jag & lisa kunde inte sluta skratta. det här var en situation som man bör ha varit med om, inte alls lika kul att förklara. en annan kul grej hände även den kvällen hos farfar. mamma, pappa, jag och lisa sitter i samma soffa och ser på "ensam mamma söker", stämningen är fortfarande god och det mumsas på choklad och mandarin. pappa håller om mamma och säger "jag och mamma har något att berätta". jag tänker: "okej, ska de gifta sig? ska de ha ett till barn? ska vi flytta?" pappa säger: "jag och mamma ska börja buggkurs". det roliga är att min pappa är otroligt dålig på att dansa och mamma är jättebra. lycka till pappa! (han sa även: jag får väl bara ta två lektioner, är väl för dålig så de kommer att kicka mig ur gruppen")

med de orden ska jag nu fortsätta med min lunch. i kväll ska jag vara med fannie (ÄNTLIGEN!), har inte varit med henne sen innan studenten..

Kommentarer
Postat av: lisa

HAHA, alltså vår farsdag var väldigt härlig!

2008-11-13 @ 08:04:02
URL: http://lisarydelius.blogg.se/
Postat av: B

Jävligt nice av din pappa!

Ser mig honom framför mig då han diggar :)

2008-11-13 @ 22:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0