drömmer mig bort

idag är en sån dag som man skulle suttit vid en sjö, byggt sig en snögrotta, suttit på en renfäll, druckit varm choklad och doppat frallor med ost. man skulle ha öppnat upp jackan och solat sin stackars vintervita hud och lyssnat på musik på låg volym. istället sitter jag på jobbet med för tighta jeans och lyssnar på vårt proppskåp som låter onaturligt högt, fryser i min alldeles för tunna kofta och funderar på vad det kommer bjudas på till middag ikväll hemma hos mamma och pappa. jag kommer säkert att få äta själv, med tanke på att jag slutar 18.15 och är där tidigast 19. tvivlar på att "familjen-som-alltid-äter-klockan-17" kommer orka vänta på den sista fjärdedelen av familjen. men, huvudsaken att man får mat i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0