Uppdatering från sköna Åre

Efter en helt oförståerlig bloggtorka på alldeles för många månader tänkte jag nu göra en storstilad comeback.

Flyttade till Åre för nästan tre veckor sedan och har kommit på mig själv med att glömma bort nästan allt som har med Umeå att göra. När till och med mamma skriver till mig på facebookchatten och frågar om jag har glömt bort att det finns människor hemma som man måste höra av sig till tror jag att det gått ett steg för långt. Ska göra mitt bästa till att försöka uppdatera här så ni har lite koll på vad jag har för mig. Så som ni säkert vet är jag inte den bästa på att höra av mig så för er egen skull kan ni kika in här då och då och uppdatera er själva..

Har börjat jobba på Holiday Club i receptionen och trivs riktigt bra. Trots att det är enormt mycket nytt att lära sig tycker jag ändå att det gått bättre än förväntat. Sen att man inte kan allting till punkt och pricka är väl en annan femma, men jag gör så gott jag kan i alla fall. Har blivit lite mindre jobb nu senaste veckan men det känns som om det drar igång nu alldeles strax då det till och med börjat bli kö på ICA nu för tiden. Turisterna stormar in i lilla byn nu lagom till jul och nyår, och var bor de? Jo, just det. På hotell. Jobbar hela julafton och även lite i mellandagarna, så jag kan ju inte påstå direkt att jag kommer få den ulimata julen med familjen direkt. Här i kollektivet har vi pyntat med en liten julgran i metall på köksbordet, en liten stjärnkreation i ett fönster och en adventsljusstake i sovrumsfönstret. Igår griljerade vi till och med en julskinka. Vi gör så gott vi kan, helt klart.

Har även hunnit bli lite skidåkning för fröken Rydelius. Dock råkade jag knäcka en skida igår i barnbacken just när vi tagit oss till de underbara backarna i solskenet. Det var bara att resa sig, åka ner på den knäckta skidan och sura hela eftermiddagen. Måste ändå säga att jag haft tur i oturen då jag får ett par nya skidor skickade till mig från Umeå redan i dagarna. Jag hyrde skidor över säsongen från Vännäs, och när det nu inte riktigt var mitt fel att skidan knäcktes så skulle jag få ett par nya. Tacka för det! Trodde att jag skulle bli ersättningsskyldig för den jag pajat och behöva köpa mig ett par nya. Härlig utgift då man inte fått någon lön sen slutet på september..


GOD JUL kära vänner.
Vi ses snart <3

Kommentarer
Postat av: Hon som fick klä granen själv i år...

GOD JUL MIN BÄSTA LINN!

2011-12-24 @ 00:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0