vinglasen

jag har haft mina sex vinglas från ikea sen jag flyttade hit maj -09. de har hållit på alla fester, alla skål man gjort och alla omkullvältningar och jag har varit så stolt. skulle just till att diska de två jag haft i diskhon sen förra helgen och hinner bara sätta diskborsten i det ena då de spricker sönder. ställer det åt sidan och tar tag i nån tallrik för att sedan diska nästa vinglas. vad tror ni händer? jo, precis när jag börjar diska spricker det också sönder. hur stora är oddsen att två av mina sex vinglas förstörs av en diskborste inom samma minut? man får väl tacka att glaset bara gick sönder i nån enstaka skärva och att de inte for ut över hela golvet.

tji fick jag för att jag höll i en förpackning med likadana vinglas i söndags på ikea och tänkte "nej, men mina sex är ju hela fortfarande, jag behöver inga nya."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0