att ha ett jobb

att vara ledig kan ibland vara ganska tråkigt. jag hade i lördags min tråkigaste dag på väldigt länge. hela eftermiddagen var bara seg och jag satt mest och stirrade i taket. för att ens göra något vettigt åkte jag och handlade, trots att jag inte behövde. det fanns ingen som ville umgås med mig och tanken på en dags festande till fick mig att bli ännu mer seg. jag hade så fruktansvärt tråkigt att jag till och med började städa min garderob. på söndagen däremot var det lite mer fart på mig. jag var på bra humör, hade sovit ordentligt, hade en trevlig eftermiddag/kväll i ersmark och myste på i lägenheten med johanna och tända ljus. idag när jag vaknade var jag pepp på jobb! vad skulle man annars göra hemma? alla andra jobbar, jag behöver inte städa, jag behöver inte tvätta.. allt jag hade kunnat göra var att träna en timma, men sen då? nej, tacka vet jag att man har ett jobb som man trivs med, även om det kan vara skönt att ha en ledig dag då och då så får det inte gå överstyr. jag har en tendens att bli ännu segare än vad jag egentligen behöver va då jag väl är ledig och tre dagar av sån seghet kan få mig att deppa ihop totalt. om man då också är bakis har man ett väldigt dåligt utgångsläge..

idag slutar jag klockan 17 och sen blir det stallet. efter det ska jag brassa hem, gå över till matilda och se senaste avsnittet av vampire diaries. hösten är här! när greys och desperate börjar igen är myset fulländat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0