systrarna rydelius bakar

och lisa vann lussebullstävlingen i år. vi brukar mest leka med degen varje år, men i år annonserade mamma en stooor tävling där målet var att göra den snyggaste lussebullen. vi jobbade hårt och lisa vann rättvist (hon hade en snygg bulle, mina alla andra var snygga, men inte snyggast). jag fick däremot två hedersomnämnande: ett för min kreativa snigel och en annan för min bulle med tre knutar. så, det blev jämt i tävlingen mellan oss kan man nästa säga.





jag lekte dock lite med degen även i år..
tomteskägg i gult hade kanske varit nåt.







lisa var som vanligt på strålande humör, men jag var inte riktigt lika nöjd då mina bullar inte lyckades klå lisas enda fina.




hedersomnämd snigel innan gräddning. den var dock inte lika snygg efter den varit i ugnen. boet hade svällt upp till en jättebomb, ungefär som att snigeln var jätteförstoppad..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0