måndag är en bra dag

jag gillar måndagar på något konstigt sätt. man får träffa hanna efter en dags uppehåll och prata igenom vad som hände i helgen. eftersom att båda börjar klockan nio kan vi prata på som aldrig förr innan det är dags att öppna butiken. det är helt okej om man vill jobba i  baggyjeans (check), lös stor skjorta (check) och mössa för att man är så ful i håret (check). det är ingen kund som tycker att det är konstigt att man står uppe på en stor stege och lagar belysningen, det är ju trots allt måndag. måndagar innebär alltid kortdag för mig (slutar alltid fem, och ja. det är kortdag) och sedan iväg till stallet. måndag är en bra dag. måndag är en bra dag. jag försöker intala mig det här.

måndag är en bra dag.


Kommentarer
Postat av: anette

Måndagar är inte en bra dag på mitt jobb :p

2010-11-22 @ 13:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0