det kom ett brev..

i morse när jag skulle gå till jobbet fick jag för mig att kolla brevlådan. där fick jag känslan att det skulle ligga en förmögenhet i form av skatteåterbäringen, men icket. där låg ett annat brev. ett från riksbyggen, min hyresvärd. jag öppnade det med spänning och trodde att det skulle vara någon info om att jag ställt mig på kö på en parkeringsplats med jag blev förvånad. jag har ju tidigare berättat om helvetet med ombyggnationerna i mitt hus. de byggde två nya lägenheter i andra trappuppgången för någon månad sedan och man höll på att smått bli galen av allt borrande. kändes nästan som om de betongborrade vid mitt öra, till slut. i brevet som jag fick idag stod det att vi skulle bli kompenserade för detta. tydligen är det någon i den andra trappuppgången som klagat till hyresgästföreningen (tack för det!). i brevet stod det att de hänvisade till aprils inbetalningskort för hyran och att det där skulle stå hur mycket man skulle bli kompenserad med. jag tänkte mig femhundra kronor, max. då hade då jag blivit mer än nöjd..

döm av min förvåning då jag får ett mess av min kära granne matilda för några minuter sedan. vi blir kompenserade med halva hyran för april månad. min hyra kommer alltså att ligga på fjuttiga 1500:- nästa månad och det gör mig glad, gladare, gladast!

nu kanske jag äntligen kan betala mina täckbyxor som mamma lagt ut pengar för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0